[fullwidth background_color=”#ffd42a” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”90px” padding_bottom=”90px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Veelgestelde vragen

[/fusion_text][separator style_type=”none” top_margin=”5″ bottom_margin=”5″ sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][fusion_text]

Heeft u een vraag? Misschien staat deze wel hieronder en vindt u het antwoord. U kunt natuurlijk ook contact opnemen.

[/fusion_text][separator style_type=”none” top_margin=”5″ bottom_margin=”10″ sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””][/fullwidth][fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”40px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Is de GoOV App te downloaden in de App Store of op Google Play?

Nee, dat is helaas (nog) niet mogelijk. Dit heeft te maken met het uitgebreide trainingsprogramma dat bij de start van het gebruik van de GoOV moet worden gevolgd, om de kans op een overstap naar het OV een goede slagingskans te geven.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”#e6e6e6″ background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Hoe verloopt het starttraject?

Na de schriftelijke intake, maken wij per gebruiker een telefoontoestel, een account, of Buzz Buddy klaar met eigen adressen en contactpersonen die hij/zij bij de start al nodig heeft. Tijdens de training reiken we het toestel uit en gaan we daarmee een deel van een oefenreis maken.
De starttraining wordt gegeven in een kleine groep van 5 reizigers met hun eigen begeleider/ouder.
De reiziger maakt vervolgens samen met zijn begeleider een aantal oefenreizen naar de meest voorkomende reisbestemmingen op de tijdstippen dat die reis straks ook zal worden gemaakt. Dat duurt gemiddeld 1 tot 3 weken; tot het moment daar is om echt zelfstandig te gaan reizen. De Hulplijn monitort gedurende die tijd het zelfstandige reizen.
Na weer 4 weken is er een terugkomtraining waarin de ervaringen worden gedeeld, het zelfstandig reizen wordt geëvalueerd en het benodigde abonnement voor de periode daarna worden vastgesteld.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Is de GoOV App ook beschikbaar voor Apple-apparaten?

Bijna. Vanwege de grote vraag hiernaar, zijn we begonnen met de ontwikkeling van de GoOV App voor iOS. Deze zijn we nu aan het testen en is binnenkort beschikbaar.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”#e6e6e6″ background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Hoe kan ik, of iemand die ik ken, ook gaan reizen met de GoOV App?

Voor deze vraag kunt u het beste contact met ons opnemen door middel van het invullen van ons contactformulier of door te bellen met de GoOV Helpdesk: 030-7508987. Samen met uw zorginstelling of de gemeente waar u woont, proberen we dan de inzet van GoOV voor u mogelijk te maken.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Is het mogelijk de GoOV App particulier aan te schaffen?

Nee, nog niet. De GoOV is nu nog alleen voor gemeenten en (zorg)instellingen beschikbaar. Private reizigers kunnen waarschijnlijk pas vanaf medio 2016 worden ondersteund met GoOV (of een daarvan afgeleid product).

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”#e6e6e6″ background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Is de app in het hele land te gebruiken of alleen in bepaalde regio’s?

De GoOV App is bijna in heel Nederland te gebruiken, alleen het OV op de Waddeneilanden wordt niet ondersteund.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Wat zijn de kosten en hoe zit het met de bezuinigingen?

Hoeveel het gebruik van GoOV voor u gaat kosten, is niet direct te zeggen. Dat hangt af van hoe de (zorg)instelling of de gemeente met elkaar en met u afspraken hebben gemaakt over betaling van (delen van het) abonnement. Dit heeft te maken met het feit dat er landelijk € 150 miljoen wordt bezuinigd op speciaal vervoer. Gemeenten en (zorg)instellingen geven aan dientengevolge fors te zullen bezuinigen. ‘Zelfregie’, ‘kostenbesparing’ en ‘verschuivende budgetverantwoordelijkheid’ zijn leidende thema’s binnen het speelveld ‘speciaal vervoer’. Met de invoering van GoOV willen we bereiken dat mensen die moeite hebben met zelfstandig reizen en die nu afhankelijk zijn van vervoer per taxi of een busje, in staat worden gesteld om (zo) zelfstandig (mogelijk) te reizen met het openbaar vervoer met minimaal gelijkblijvende kwaliteit en tegen lagere kosten voor de maatschappij.
GoOV levert een forse kostenbesparing op voor zorginstellingen en gemeenten doordat de integrale kosten van vervoer lager worden dan in de huidige situatie met speciaal taxivervoer. Integraal worden de maatschappelijke kosten voor speciaal vervoer lager met GoOV.
Hierdoor worden de maatschappelijke kosten voor speciaal vervoer lager met GoOV.
Voor meer specifieke informatie of een prijsopgave kunt u contact met ons opnemen door middel van het invullen van ons contactformulier.

[/fusion_text][/fullwidth][fullwidth background_color=”#e6e6e6″ background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”10px” padding_bottom=”10px” padding_left=”10%” padding_right=”10%” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_text]

Wat is het verschil met andere reisaanbieders, zoals een OV-reisplanner of OV-reisbegeleiding?

Een OV-reisplanner zoals 9292 richt zich louter op reisplanning en biedt de reiziger, in tegenstelling tot de GoOV App, geen begeleiding. De reiziger kan met 9292 zien welk openbaar vervoersmiddel hij/zij dient te gebruiken om naar de eindbestemming te reizen, maar de reiziger wordt niet ondersteund tijdens en met de reis. Mensen met een beperking kunnen (zelden) met de OV-reisplanners zelfstandig reizen.
OV-reisbegeleiding houdt in dat mensen met een handicap een begeleider gratis kunnen laten meereizen in het OV door middel van een OV-begeleiderskaart. Dit product neemt een aantal drempels weg voor mensen die met het OV willen reizen: met een begeleider is het veilig om te reizen en er worden geen extra reiskosten gemaakt. Een reiziger kan met de OV-begeleiderskaart echter niet zelfstandig reizen en is afhankelijk van de beschikbaarheid van begeleiders. Dit in tegenstelling tot de GoOV App, waarbij reizigers worden ondersteund en zo nodig contact op kunnen nemen met het callcenter, zodat zelfstandig reizen wordt gestimuleerd.

[/fusion_text][/fullwidth]