Privacy- & cookiestatement

 

De GoOV app (‘de app’) helpt je om zelfstandig, betrouwbaar en veilig te reizen. In dit document wordt uitgelegd welke persoonsgegevens daarbij worden gebruikt en waarom. Vraag je ouder of begeleider om met jou mee te lezen wanneer je iets in dit document niet begrijpt.

 

De GoOV app wordt aangeboden door GoOV BV (‘GoOV’ of ‘wij, ons, onze’). GoOV BV is gevestigd te (6852 JS) Huissen aan de Wildzang 7, en kantoorhoudend te (3526 KV) Utrecht aan de Winthontlaan 200. GoOV treedt op als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

GoOV vindt het beschermen van jouw privacy heel belangrijk. Daarom houden wij ons aan de eisen van de AVG, de Telecommunicatiewet en overige privacywet- en regelgeving.

 

Welke gegevens verwerken wij?

Om er voor te zorgen dat je de app kunt gebruiken verwerken wij de volgende persoonsgegevens (‘gegevens’), onderverdeeld in vier categorieën:

 

  1. Accountgegevens

–     Naam

–     Leeftijd

–     Geslacht

–     Adres

–     Geboortedatum

–     E-mailadres

–     Telefoonnummer en technische specificaties van jouw (mobiele) telefoon, tablet of computer

–     Wachtwoord

 

Deze gegevens worden verwerkt voor het aanmaken van jouw account en het verlenen van toegang geven tot de GoOV app.

 

  1. Gegevens nodig voor ondersteuning:

–     Contactpersonen

–     De mate waarin je in staat bent zelfstandig te reizen

–     Eventueel aandoeningen of medische behoeften die van invloed kunnen zijn op jouw gebruik van de app en de dienstverlening door GoOV

–     Overige medische gegevens

–     Overige contactgegevens

–     Pasfoto

 

Deze gegevens worden verwerkt om jou zo goed mogelijk te ondersteunen tijdens het reizen via de app. Hiervoor is het belangrijk dat de medewerkers van ons callcenter op de hoogte zijn van jouw gezondheidssituatie.

 

  1. Adresgegevens en persoonsgegevens begeleider/vertegenwoordiger:

–     Gegevens woonvoorziening (Organisatie, Naam, Plaats)

–     Persoonlijke gegevens wettelijk vertegenwoordiger

–     Eventuele persoonlijke gegevens persoonlijke begeleider

–     Eventuele naam en telefoonnummer 1e hulpcontact

–     Eventuele naam en adres 1e reisbestemming

 

Deze gegevens worden verwerkt zodat wij weten waar jij woont en ons callcenter en de app jou naar huis kunnen begeleiden. Daarnaast verwerken wij deze gegevens zodat wij contact kunnen opnemen met jouw vertegenwoordiger/begeleider als dat nodig is.

 

  1. Reisgegevens:

–     Locatiegegevens (6 maanden)

–     Reisduur (6 maanden)

–     Reispatronen (6 maanden)

–     Informatie over contact met het callcenter van GoOV en de inhoud of aard van dat contact (3 maanden)

–     Eventuele hulpoproepen

 

Deze gegevens worden verwerkt zodat wij jou berichten kunnen sturen als er veranderingen zijn op jouw vaste reisroute zoals vertragingen of geannuleerde treinen. Daarnaast worden deze gegevens verwerkt zodat het callcenter op de hoogte is van jouw vaste reisroute en zij jou zo goed mogelijk naar jouw eindbestemming kunnen begeleiden.

 

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

De gegevens onder categorie 1 t/m 3 worden bewaard zo lang jij de app in gebruik hebt. De gegevens worden in ieder geval verwijderd wanneer jij de app langer dan twaalf maanden niet hebt gebruikt.

 

De gegevens onder categorie 4 worden drie maanden bewaard.

 

Zijn mijn gegevens veilig bij GoOV?

Onze app is goed beveiligd. Wij zorgen ervoor dat jouw gegevens juist en compleet zijn en dat personen die geen toegang mogen hebben tot jouw gegevens dit ook niet krijgen. Om hiervoor te zorgen maken wij gebruik van een versleutelde verbinding en maken wij dagelijks een volledige back-up van onze database.

 

Worden mijn gegevens aan derden gestuurd?

GoOV stuurt jouw gegevens niet door aan derden zonder dat jij hiervoor jouw toestemming hebt gegeven, tenzij wij deze gegevens verplicht moeten doorgeven volgens de wet.

 

Wij maken wel gebruik van derde partijen die voor ons de gegevens verwerken bijvoorbeeld voor het bijwerken van de software waar de app gebruik van maakt. Met deze partijen sluiten wij overeenkomsten waarin duidelijke afspraken staan over de beveiliging van jouw gegevens. Deze partijen zijn gevestigd in de ‘EER’ (Europese Economische Ruimte) en zij houden zich aan dezelfde privacy wet- en regelgeving die voor ons gelden.

 

Wat zijn mijn rechten?

Wij willen jou graag zo goed mogelijk informeren over jouw privacy. Je kunt ons altijd vragen welke gegevens wij hebben en of wij verkeerde gegevens kunnen wijzigen of verwijderen. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar: info@go-ov.nl.

 

Als (onderdelen van) GoOV worden overgedragen aan een derde zullen jouw gegevens aan die derde worden verstrekt. GoOV zal jou hiervan in kennis stellen waarbij aan jou de gelegenheid wordt geboden om tegen die overdracht bezwaar te maken.

 

Cookies

GoOV maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van de website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schrijf van jouw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

 

GoOV gebruikt de volgende soorten cookies:

 

– functionele cookies: deze cookies zijn nodig zodat de app jouw instellingen en gegevens kan bewaren en jij niet bij het elke keer opnieuw hoeft in te loggen als je gebruik maakt van de app.

 

GoOV gebruikt geen andere soorten cookies bijvoorbeeld voor het bijhouden van het gebruik van de app of van adverteerders  en sociale media.

 

Digitale nieuwsbrief

Wij verwerken jouw e-mailadres voor het versturen van onze digitale nieuwsbrief. Nieuwsbrieven worden in beginsel maximaal twee keer per maand verzonden. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen kun je gebruik maken van de link in de nieuwsbrief en je uitschrijven. Dit kan ook per e-mail via info@go-ov.nl of schriftelijk bij GoOV (zie de adresgegevens hierboven).

 

Je afmelding voor het gebruik van je postadres, e-mailadres of telefoonnummer wordt binnen vijf werkdagen door GoOV verwerkt. Het kan daardoor voorkomen dat je nog enkele berichten ontvangt nadat je je hebt afgemeld.

 

Klachten?

Je kunt altijd een klacht indienen over de manier waarop jouw gegevens worden verwerkt door een e-mail te sturen naar info@go-ov.nl. Als jij vindt dat de verwerking van jouw gegevens niet rechtmatig is kun jij ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), die toeziet op de naleving van de privacy wet- en regelgeving. Meer informatie over het indienen van een klacht bij de AP is hier te vinden.

 

 

Vragen?

Heb je vragen over dit document en/of de manier waarop GoOV met jouw gegevens omgaat, dan kunt je contact opnemen met GoOV via info@go-ov.nl of telefoonnummer 030-7508987 beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 

Dit document kan op elk moment gewijzigd worden. Je vindt het meest actuele document altijd in de app. Dit document is voor het laatst gewijzigd op 18 januari 2018.